fick ett mail igår:( FRISYR ångest...

Detta är en dikt  som har skrivits av en tonåring med cancer. Hon vill se hur många det är  som förstår hennes dikt. 
Flickan bor på ett  sjukhus som heter New York Hospital. Dikten är skickad av en läkare på  sjukhuset..


Här är dikten:


Långsam dans

Har du aldrig sett ett  barn på en karusell?

Eller lyssnat på  regnets plask i marken?

Någonsin följt  en fjäril till en ojämn flygning?

Eller tittat på  solens inre natt?

Det är bäst att  sakta ner

Inte dansa så  fort

Tiden är knapp

Musiken kommer  inte sist

Brukar du gå  genom varje dag i flyg?

När du frågar  hur du mår?

Hör du  svaret?

När dagen är klar vill du ligga i din säng

Med nästa hundra  sysslor som springer i ditt huvud?

Det är bäst att  sakta ner,

Inte dansa så  fort

Tiden är knapp.

Musiken är inte  sist.

Aldrig sagt till  ditt barn, så ska vi göra det imorgon?

Och i all hast,  Och inte se sorgen

Någonsin  förlorat kontakten, låtit en god vänskap dö.
Leda till att du aldrig  haft tid att ringa och säga 'Hej'.  

Det är bäst att sakta ner.
Inte dansa så fort.
Tiden är knapp.  

Musiken kommer inte sist.
När du kör så snabbt för att komma  någonstans.
Du missar halva nöjet av att komma dit.
När du oroar  dig och skyndar dig genom din dag,
Det är som en oöppnad gåva .... kastas bort.
Livet är inte en ras.
Får ta det långsammare.  

Lyssna på musik.
Innan låten är över


mmmm denna dikt säger en del och jag blir så berörd av den....faaaan vi måste ta vara på dagen,på våra liv...kasta inte bort livet,imorgon kan det vara försent....tänk på det,va glad för varje minut vi har varandra,för varje sekund vi har våra nära och kära omkring oss,vi vet aldrig när det tar slut...

ja jag sitter här med FRISYR ÅNGEST!!! Oliver ska klippa sej imorgon kl 12....och jag vill att han ska ha MOHIKAN frisyr,det har jag alltid velat...
visst är det fint???jag bara älskar denna frisyr på killar...därför vill jag att min prins ska ha det.men då sitter jag med ångest,tänk om han blir "ful",misförstå mej rätt:(min prins kan aldrig bli ful,men jag kanske blir missnöjd med frisyren...men då går det ju ioförsej att snagga han helt...och som sagt det är ju bara hår,och hår växer ju ut igen...nej så oliver får en mohikan imorgon,japp så får det bli...vi testar det denna gång så kan han få en annan frisyr nästa gång han ska klippa sej....vill att han ska va nyklippt tills han ska fotografera sej i november  på dagis....hihihi...min gullunge...min ENVISA&otroligt TROTSIGA prins....vem brås han på mån tro...??hmmmm...

jajanej en bild på olivers nya frilla kommer i morgon,så håll utkik då:):)
bye bye och ta hand om varandra,imorgon kan det vara försent.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0