barnen&min dag

Vad heter ditt/dina barn
oliver Engström & Tindra engström


När var du beräknad att föda?
Oliver 25e december 2007 Tindra 18 juni 2010

Föddes barnet/barnen på utsatt datum, om inte när?
Nej gick över 14 dagar på båda och oliver föddes med akut kejsarsnitt 10 januari 2008,Tindra föddes med kejsarsnitt den 3 juli 2010

Hur stor var barnet/barnen vid födseln?
oliver 4050 g/51,5 cm lång..Tindra 3900 g/50 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
igångsättning på oliver..gick 3 dagar med droppställning inget hände,öppna mej inget och förlossningen ville inte börja,var då tvungen att få kejsarsnitt...detta var/är min värsta MARDRÖM...att bli/få snitt...Tindra blev kejsarsnitt pga att ej förlossningen hade startat och att en igångsättning inte var det bästa alternativet denna gång..så jag fick genomlida ännu en gång en mardröm:(

Tog du någon smärtlindring?
ja med tanke på att man blev snittat,så måste man ju lixom det:)

Tog ni reda på könet?
Japp:):)

Hade ni bestämt vad barnet/barnen skulle heta?
japp,iallafall jag....

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja 1 till iallafall:)

Har du fått några bristningar?
ja men det lever jag med....inget att oroa sej för,herregud man har ju bärt sina barn i magen...

Var du nervös inför förlossningen?
Nej,jag såg fram emot förlossningsdagen men blev skiträdd/nervös när jag insåg att jag skulle få kejsarsnitt,,gällde båda barnen:(

Hur reagerade du/ni när du plussade?
blev jätteglad men chockad samtidigt,det gick så fort att bli gravida:)

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
ca 7 veckor på oliver,tindra 3 veckor.

Hur mycket gick du upp i vikt?
oliver gick jag ner i vikt,på tindra gick jag upp 10 kg

Hur länge ammade du?
några veckor sen tog mjölken slut,så då blev det flaska,gäller båda barnen...

Vem är barnet/barnen mest lik?
MIG lite pappa

Vad är det bästa med att ha barn?
PRESIS ALLT
Vad är det sämsta med att ha barn?
Inget,allt är underbart,lite sömn kanske då....iallafall med oliver,tindra sover hela nätter.....

Är ditt/dina barn döpt?
Ja,tindra ska oxå döpas

Hur gammal är barnet/barnen nu?
oliver 2,5 år Tindra 3,5 månad

ja det var en liten rolig sak jag hittapå en annan blogg sida:):)
idag fick jag/vi våra chinchillor,doris&smulan,(smulan hette egentligen berith)dom var sååååå himla söta så det var inte klokt..och dom verka trivas utmärkt i buren....oliver blev lite rädd i början för dom,men det är ju ovant förhonom,så han får klappa dom varje dag och få hjälpa mej/oss när man gör rent buren och amtar dom och så,så han får känna att han oxå är delaktig i dom och se att dom inte är farliga...men det kommer att gå bra till slut,det vet jag....har även tecknat försäkring på dom,det är bra att ha pga att dom kan få mag/tarm problem..men det känns bra att ha blivit med chinchillor här hemma igen,känns kul och lite spännande att se vad det är för individer....
ja annars har min dag varit som vanligt....oliver har varit ledig från dagmamman så vi tog en tur till lekparken men det blåste så förbannat så vi tog en promenad hem istället och myste och pyssla och måla istället:)Tindra har varit gnällig hela dagen,vet ej om hon börjar bli sjuk elr vad det är,hon har ingen feber än men det kanske hon börjar få det är därför hon är gnällig:(vi får se hur natten blir,just nu sitter hon i babysittern och gnäller,inget är bra hon vill inte sova,hon vill ingenting tösen,och det är OVANLIGT att jag har en gnällig dotter kan jag säga...så nåt är fel,garanterat..får se om det blir nåt öppna förskolan imorgon,det beror på Tindra som sagt..men vi får hoppas att hon inte blir sjuk,utan att det kanske bara är lite knas med magen....
jaja nej nu blir det snart natti här....bilder på doris&smulan kommer härnedan för,till er som inte har sett/läst mina tidigare blogginlägg....men detta är taget i deras andra hem,dom har en mycket större bur här hemma hos oss som är anpassat för chinchillor:)är ej lätt att få dom att vara still när jag tar fram kameran:):)men ska göra ett försök imorgon så jag får bättre bilder på dom som jag kan lägga upp här men ni får holla till godo med denna.... här nedanför kommer oxå en bild på min man storfiskarn när han fånga en STOR gädda plus 2 lite mindre,när han och Timmy var och fiska här igår....så himla kulvet ni varför,jag har en son som är livrädd för fiskar och tycker dom är skitäckliga,men som älskar att äta fisk...hahah han skulle bara veta att dom fiskar pappa fiskar är oxå såna han älskar att äta:)oliver tycker inte ens om att fiska,hanblir rädd när det nappar:):men han blir större då blir det annorlunda oxå....då förstår han innebörden av att fiska....
jajaja nej nu ska jag kolla facebook se gå och mata Tindra för natten sen dejta kudden...
puss på er
doris&smulan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0