2 inlägg på samma dag...knäpp&ångest attack!!!

att va mamma är det bästa som finns,och man gör allt för sina barn..mina barn är en ren lycka,kärlek och dom GER mej ren lycka och kärlek...ja dom är MITT ALLT!! men samtidigt så är jag oerhört orolig och rädd att nåt hemskt ska hända dom,elr att dom rycks bort från mej..idag så fick jag värsta ångest attacken..vet ni varför? jo Tindra har spytt oerhört mycket och hade fått några utslag i ansiktet...inget ovanligt tänker ni nu,bebisar ska spy och det är säkert hormon prickar..ja det är det säkert oxå..men jag är SKIT OROLIG att Tindra oxå ska få mjölkallergi som Oliver fick när han var bebis,redan vid 2 månaders ålder fick han..och detta med Tindras spyer och dom andra tecknen hon hade idag är PRESIS samma symtom som oliver hade när jag börja märka att nåt inte stod rätt till.och jag tog kontakt med bvc och fick sen en tid på barnkliniken somjag sedan fick åka ut och in med oliver för pricktester och en massa blodprovtagningar som inte visa nåt....men som både jag och läkaren kom fram till så berodde det ialla fall på att oliver inte tålde mjölkprotein..så vi uteslöt mjölkersättningen i 6 veckor,fick då nutramigen utskrivet...funka kanon,men smaka och lukta pekka....men oliver smaska i sej det med gott mod och blev så mycket bättre,ingen klåda inga utslag ellr svullen i ansiktet och inga kaskad spyer..sen ett återbesök på barnkliniken igen då var det då dags att återinföra mjölkersättningen igen,och vipps så fick han VÄRSTA tänkbara reaktionen med kaskad spyer och utslag/klåda på bröstet och i ansiktet..då sa läkaren att JA han tål inte mjölkprotein...men han kunde garantera att det skulle växa bort efter 1 års ålder och det har det gjort,men fortfarande har han nån form av födo allergi som han reagerar på och då reagerar han kraftigt..men varken jag/vi ellr läkaren kan förklara eller komma på vad det är för nåt som utlöser olivers allergi chock...men men har allergi medicin hemma så det får han när jag ser att det börjar blossa upp påbröstet då vet jag att han har fått i sej nåt som har gett oliver en allergisk chock!
och just därför fick jag en ÅNGEST attack i em när tindra spydde som en tok och bara skrek och skrek....och jag vill inte tro att det är det jag misstänker....hon ligger ju över kurvan i vikten,så det är ju inget sånt..oliver gick ju ner kraftigt i vikt under hans period innan vi fick klartecken att det var allergi...och det brukar ju vara ett stort tecken om dom förlorar vikt att det kan vara nåt fel då tex att det är mjölkallergi om dom får ersättning..men så är det ju inte med tindra,hon har en hel del samma symtom som oliver hade förutom vikten....ska jag vara orolig??? ska jag ringa barnkliniken för ett samtal iallafall??? så dom får testa henne iallafall?? men tänk om inte pricktester/blodproverna visar nåt som på oliver?? ska man då utsätta tindra för samma procedur som på oliver....tänk om det är jag som har nojjat upp mej helt totalt nu..det är nog det jag har,jag tror det...kan detta med spyerna och utslagen ha med att göra att tindra har börjat fått tänder,att det har samband med henens feber som kommer och går??? ja frågorna är så många som snurrar i mitt huvud,jag ser ju samma symtom...USCH jag vill inte,det får,FÅR inte vara så,det får bara inte vara det..Tindra har ingen mjölkallergi,NEJ,hon mår så här nu pga tänderna,elr?jo så är det...snälla,låt det bara vara tänderna...och jag förstår varför tindra är gnällig och tjurig och har oftast hela näven i käften för det är inte bara fram det börjar komma tänder utan även i bak!!!kände att på vänster sida på övergommen så börjar det sticka ordentligt av små små stickor.....inte undra på att hon är förbannad:(:( det måste ju kittla och kännas rent ut sagt HEMSKT i munnen....usch gud vad dom små ska genomlida...
när jag fick ångest attacken så var jag tvungen att ta atarax(ångest med) förjag fick sån ångest att jag börja hyperventliera och gråta,jag sa hela tiden att nej hon får bara inte hon får INTE ha detta....fråga mej inte varför jag är så orolig för detta,men det är jag och det beror på att jag såg och vet hur mycket oliver led och fick verkligen lida innan man kom fram till att det var mjölkallergi,och jag vill inte att Tindra oxå ska genomlida detta...så jag HOPPAS och ber nu att detta har samband med tändernas början,och att allt har sin förklaring till detta...
men jag är mamma,och jag är en höns mamma,curling mamma....jag erkänner det...men bättre det än att inte bry sej alls elr att vara mamma,men samtidigt att inte vara mamma...jag/vi ska vara glada för att vi har fått friska levande barn....att vi får ha barnen hos oss varje dag,varje minut...dom minuterna av våra barns liv är dyrbara,så oerhört dyrbara...vi har våra barn till låns,vi ska forma dom till individer till vuxna människor,tänk vilket ansvar vi har att bära...
tänk dom barn som inte får vara kvar hoss osshär på jorden utan rycks bort till en annan himmel,och blir våra ängla barn,tänk dom föräldrar som mister sina barn,tänk er vad dom går igenom?tänk på alla dom sjuka barnen i vår värld,alla barn som ligger i sjukhus/barnhems sängar utan att nån,inte EN ENDA som bryr sej om dom!!! TÄNK!!!! så var glada för att ni har friska barn och att dom får vara hos oss....vi är priviligerade att få ha blivit gravida,att ha burit ett barn i magen i 9 månader(finns undantag,tänker då på dej tess)vi har fött dom....vi har skapat ett LIV!!! ett nytt liv som vi ska forma...TÄNK!!! det är ett under,livets under...
sluta gnäll om små bagateller..herregud det finns dom som har det så mycket värre,så MYCKET VÄRRE!! och dom måste överleva ett barns död,ett syskon som har dött,och dom finner en glädje ett litet ljus föds om på nytt,dom måste leva vidare för familjens skull och för sitt/sina änglabarn...och dom små barnen som ligger där i sin säng,där ingen ger dom en kram,inget "jag älskar dej",tänk på dom 1 sekund....det gör jag och vet då att jag är lyckligt lottad som har just 2 underbara troll här hemma,som jag kramar och pussar och säger jag älskar dej i tid och i otid....tänk vad jag är priviligerad,lyckligt lottad.....TÄNK,TÄNK,TÄNK.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0