vart är vi på väg??

VI MÅSTE STOPPA DETTA NU!!!!!!
såg på nyheterna IGEN att efter 2 års tid så fortsätter detta jävla skit...att man plockar dun från LEVANDE fåglar....fy faaaaan säger jag...bojkotta hela jävla dun industrin..köp inga dun produkter för i helvete!!!!! detta är djurplågeri!!!! till den största grad...tänk dej själv att nån drar bort ditt hår när du lever!!! fy fan vilken smärta....jag blir så upprörd och förbannad på detta så det finns inte ord för det...hur kan människor tillåta detta?? kan man inte plocka dun från döda fåglar istället??? nej för då får man bara dun 1 gång men tar man dun från levande fåglar då kan man pina och orsaka så mycket smärta som upp till 5 gånger på samma fågel! 5 gånger!!!! fatta!!! det är ju helt sinnes sjukt ju!!!
säger bara 1 sak vill vi förändra så KÖP INGET DUN!!!! bojkotta denna industri,NUUUU!!!!
jag har ABSOLUT inga dun produkter från dunindustrin hemma,och det jag har i dun är 110% säkert att det inte kommer från dunindustrin...det går lika bra med täcken/kuddar i syntet matrial...SÅ DESÅ!!!!
sen en sak till som jag och jane prata om igår ang vår el försörjning i sverige...och våra klimat förändringar som håller på att explodera i sverige/världen..alla klagar på vädret hela tiden,men varför egentligen?? det är ju VI som har orsakat att vi har fått såna klimatförändringar som vi har fått ju...det är ju oxå helt sjukt...vi måste ju säga STOPP och göra som vi borde göra för att rädda världen...vintraran kommer att bli kallare,stormiga vintrar kommer vi oxå att få mer av....ALLT detta beror på OSS!!! översvämmningar jag precis ALLT!!! alla säger att vi borde avskaffa kärnkraften,jag säger att vi borde ha fler energi käller och att vi borde utöka vatten kraft verken/vindkraft verken och utöka solenergin,varför inte få EU-bidrag till dom som bor i viller/hus som vill kämpa för miljön?? varför inte ge dom ett EU-bidrag eller miljö bidrag för att få bergvärme/pellets brännare,solenergi på taket osv...jag tror då att fler hushåll i sverige skulle göra detta då..jag tror faktiskt de..för vem vill inte rädda miljön och vårt land??? det vill vi väl alla....vi vill ju att våra barn ska växa upp i ett fint rent land och som värnar om vår natur och miljö....det vill ialla fall jag föra över till mina barn att naturen är viktig och att leva lite som man lär....man kan göra lite för miljön man behöver inte göra allt för att göra nytta...jag försöker att gå till återvinnigs stationen med batterier,tidningar och konservburkar osv,och detta har jag börjat att lära oliver nu oxå...tycker det är viktigt...så jag har funderat att sätta olika kärl under diskbänken och skriva på att i den ska det vara batterier,i en ska det vara burkar/konserver och i den andra ska det vara tidningar...sen tar man en tur till återvinnings stationen med allt....då lär sej ialla fall mina barn att göra lite nytta för miljön....och jag värnar verkligen om natur/miljön det har jag gjort sen jag var liten...så jag tycker att www,naturskydds föreningen,greenpeace och scouter är ett jätte bra ex på att man kan göra nytta utan stora grejer om ni förstår vad jag menar...MAN KAN INTE FÖRÄNDRA HELA VÄRLDEN SJÄLV,MEN MAN KAN GÖRA EN LITEN SAK,SOM I DET STORA KAN FÖRÄNDRA EN HEL VÄRLD:)

ja igår var jag och storhandla....så skönt...och jag har nog en last en fix ide för varje gång jag storhandlar så inköps det nya TANDBORSTAR till hela familjen...jag är skit noga med detta att byta tandborstar 1/månaden...så igår fick Tindra sin första lilla tandborste!!! så nu ska jag börja gnugga varje kväll hennes  små 2 tänder som hon har fått....så gjorde jag med ollie när han fick sin första vid 5 månaders ålder,då börja jag direkt med att köpa en tandborste och bara gnugga lätt för att han skulle vänja sej vid att ha en tandborste i munnen..och det var nog bra för tandborstningen går kanon lätt nu och har alltid gjort!!! inga problem alls...och han blir lika glad som JAG när mamma har köpt nya tandborstar och tandkräm!! hahah igår fick ollie oxå shreck tandkräm och schampoo..åhhh han blev så glad så han hoppa jämnfota!!!
 så det behövs inte mycket för att min ollie ska bli glad,en tandborste,tandkräm och schampoo så var hans kväll räddad....hahah jaja så nu ska vi se på tindra om tandborstningen kommer att gå lika lätt för henne....skojsigt detta....va rädd om era tänder för dom har man hela livet!!! jag är skitnoga med mina tänder och det har oxå gett resultat...INGA HÅL på 30 år!!!!! tandborstningen är A&O här hemma morgon och kväll ett MÅSTE!!!!! jag kan t.o.m borsta 3 gånger per dag..men det är jag det..hihi

oliver har fått tillbaxs sin hemska hosta nu på natten...imorse vakna han vid 5 och hosta och hosta,han fick välling och hostmedicin men han bara fortsatte att hosta sen gick han upp för att kolla tindra(hon sov)då hosta han så han spydde rätt ut pågolvet stackaren:( så han stod där och bara skaka och grät och krama mamma och sa "ja spytt,ja spytt,ja spytt" jag sa att det är ingen fara gubben,mamma torkar bort det och vi byter kläder på dej...mmmm sa oliver då och krama och pussa mamma och sa älskar dej......åhhhh vad mammas hjärta blir varmt då:)min lilla prins...om inte hostan blir bättre så måste jag ringa barnkliniken och få en tid åt honom,för nu har jag varit på VC här i byn och läkaren skriver ut den ena medicinen efter den andra och inget hjälper så det måste ju vara något annat??? allergi??ja nåt är det...orkar inte se oliver ha sån hosta så han spyr...och alltid på natten när han ska sova kommer skiten oxå...fy fan....

nej ha det så bra nu mina vänner,nu ska det städas och plockas tvätt....puss och ha en skön imorgon:)

ÅRETS JULKLAPP FRÅN MEJ är OMTANKE......skänk en tanke för familejrna/barnen på våra RONALD MCDONALDS hus..dom ger styrka/kärlek och framtids hopp!!!! ge en OMTANKE till ALLA dom som behöver det!!!! hemlösa,gamla,ensamma,barn som inte får en jul,gamla som inte har NÅGON....TILL ER ALLA GER JAG EN JULKLAPP,KÄRLEK OCH OMTANKE....det kostar inget men betyder så mycket....en KRAM!!! en TANKE!!!! det är det ända som är det viktigaste i JULETID!!!!


Den omtanke som visas idag, kan bära frukt imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0