vår framtid är NI....


Alla barn har rätt till trygghet och omtanke, 
att ha någon som bryr sig..

Så är det nu inte för alla barn, 
vi vet att många barn runtom i världen 
far illa på olika sätt. Även här i Sverige...

Barn utsätts för övergrepp av olika slag, 
de kränks dagligen och får inte den trygghet 
som vi anser är så självklar..

Vi och samhället skapar våra barn, 
genom de upplevelser vi ger dem och hur vi bemöter dem...

.

 

 

Ett barn

Ett barn som kritiseras,
lär sig fördöma.Ett barn som får stryk,
lär sig slåss.

Ett barn som hånas,
lär sig blyghet.

Ett barn som utsätts för ironi,
får dåligt samvete.

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Ett barn som får uppmuntran,
lär sig förtroende.

Ett barn som möts med tolerans,
lär sig tålamod.

Ett barn som får beröm,
lär sig uppskatta.

Ett barn som får uppleva rent spel,
lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap.
lär sig vänlighet.

Ett barn som får uppleva trygghet,
lär sig tilltro.

Ett barn som är omtyckt och älskat,
lär sig känna kärlek i välden.

 

Det går en liten ängel
brevid mig säger mor.
Han har så vita vingar
och ögon blåa jag tror.

Han håller mig i handen,
då är jag inte rädd.
Och när jag sedan somnar,
han vakar vid min bädd.


JAG HAR 2 ÄNGLAR!!!
jag ska forma mina små till människor till 2 individer..till det krävs det MYCKET!!!!!!
DET KRÄVS DETTA OCH MYCKET MER!!!!!
våra BARN är VÅR framtid!!!!!!! kom ihåg det!!!!!




framtiden är ni.....
mina 2 skatter,mina fiiiiina....mammas ALLT,mammas hjärtan...vad vore mitt liv utan er??? vad vore jag om inte ni fanns?? ja den frågan är stor...men jag vet svaret,jag vore INGENTING!!!

ÄLSKAR ER IDAG,IMORGON,FÖR ALLTID.....

HÄR KOMMER DET 1 LÅT TEXT OM VÅRA ÄNGLAR SOM KOM OCH ÅTERVÄNDE:(
Våra ängla barn så fina,så efterlängtade.så älskade och så saknade.....


Shirley Clamp - Jag Fick Låna En Ängel

Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund

Min ängel..

(Jag fick låna en ängel)
Du spred ditt ljus (i mitt liv)
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0