min morron

ja här är några av olivers favorit barnprogram på tvn på mornarna:) imorse vakna han 5!!!! och ville knappt somna om..så halv 6 satte jag på barnkanalen åt honom.....han börjar bli lite snorig...och hela natten har han legat och vridit och knytt och jag ahr frågat vad det är och han säger att han har ont i benet....och han tar sej på vänster lår hela tiden när han låg..men sen när vi kom upp och åt frukost vid 7 så syndes det inte att han hade ont....så jag vet inte vad det var....Tindra min lilla sömn tuta vakna vid 6 och ville ha mat sen la jag henne i sin spjälsäng med musikmobilen på och hon somna om och jag väckte henen vid 8.30 då jag sen skulle gå till öppna förskolan med barnen....Tindra är en riktig duktig flicka med att sova hela natten i sin egen säng...och det känns skönt,verkligen jätteskönt..men som sagt var då har man lille man bredvid sej istället som stör sömnen men men vad ska man göra...oliver är mammig och behöver MYCKET närhet och trygghet så är det bara....den dagen kommer då han vill sova i sitt rum och den dagen längtar jag till...jag har försökt med allt för att ollie ska sova i sitt rum men det går inte..och nu när lilla syster föddes så gick ju allt tillbaka ett steg för honom så nu tar jag det försiktigt med allt..allt får gå i olvers takt..så är det och det är viktigt....jag ska t.o.m be mormor ta Tindra en dag så jag och oliver bara får rå om varandra och att bara göra saker med ollie som han tycker är roligt...han behöver egen tid med mamma....han har ju nästan aldrig det sen tindra föddes:( han är lixom hos dagmamman 3 dagar i veckan sen är han hemma med oss men aldrig SJÄLV med varken mej eller pappa....och det behöver ollie vara....det vet jag och det känner jag på mej att han behöver...

ja idag så åker mackan hem till mamma över helgen så då har stefan och jag sagt att när barnen sover så ska vi hyra film på boxen det blir shutter islnad,och chillinötter för min del..mums......

ja idag fick jag se olivers dagis bild......åhhhhhh fy vad fin han blev min prins....jag kommer att ladda upp bilden på facebook i eftermiddag sen kommer jag att göra ett blogginlägg med olivers bild här oxå så ni får se den:) alltså min älskade oliver...mammas fiina..

nej nu är det dags för tvätteriet här och diskning..stefan kommer snart hem från flen.....kram kram och en stor puss på er






Se till att ta vara på livet


Våga ta klivet


Som leder dit du vill


Kanske en bit till


Se till att våga


Bara gå och fråga


Om den dans


Som kan leda till ditt livs romans


För du vet aldrig hur många chanser du får


Tänk på att tiden bara går


För jag vill inte att ångra är det du gör


Den dag som du en gång dör


UPPDATERING 17.18
JA bilden på min prins har ej ännu,det kan ta ända upp till 1 vecka tydligen enligt deras hemsida:( men den som väntar på något gott heter det ju.....men den dan bilden kommer då kommer den även att hamna här på bloggen...för mina barn och vad som händer med dom kommer att skrivas och läggas ut bilder här...så är det bara...acceptera att mina barn är mitt liv,trots att dom bara är till låns och just därför måste man ta till vara varje sekund man får med dom...så ni får hålla till godo med en .bild på mina fina som jag tog i eftermiddags när dom satt och mös i soffan:)nu är oliver och pappa upp till godisaffärn för ollie ville ha godis inte chips...så då var det bara att gå iväg så han fick välja det godis han ville ha....så sen när dom kommer hem såblir det kvälls mat och sen mysa framför tvn med en bra barnfilm sen göra ordning barna för natten och sen blir det shutter island och gotti gott.... och Tindra är skitgnällig och inte alls tillfreds just nu pga dessa jävla tänder ännu mera tänder är på g i käften på henne och hon är galen....så vi får se hur natten blir om hon kan sova elr om det blir en jobbig natt för henne det värsta är ju att hon får feber och blir så dålig i magen pga tändernaoch inte sover så bra....men men vad ska man göra..på oliver märktes det knappt när han fick sina tänder....men alla barn är olika och tur är väl det.....ha en bra kväll...puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0