LYCKA??

ja vad är LYCKA?? vad gör ER lyckliga?? gör pengar er lyckliga eller är det kärleken till din partner ellr kärleken till ert/era barn er lycka??? mmm stor fråga...för mej är det kärleken till mina barn som gör mig lycklig och ger mig lycka....att vakna på morgonen och se deras leenden,jag vill aldrig vara utan det,ALDRIG!!!
pengar ja det gör nog många/alla LYCKLIGA!! elr är det verkligen så...NEJ!!! pengar skapar bara ett stort jävla problem...jag vet att man måste ha pengar och man måste ha jobb för att försörja en familj så är det i livet...och det är jag inte emot,tvärtom...man SKA fan skaffa ett jobb iallafall försöka om man har barn och familj och är frisk nog att kunna jobba om inte då är det en annan sak...pengar MÅSTE man ha för att kunna betala räkningar hyra osv,ETT MÅSTE varje månad,det kommer man aldrig undan ifrån...man måste kunna storhandla mat,blöjer osv varje månad så man har utan att vara orolig att fan nu har vi inte ens mat...det funkar inte,det får inte vara så när man har barn....jag är lycklig när räkningarna är betalda,frysen/frysarna,kylskåpet och skafferiet är fyllda och barnen har kläder och alllt annat dom behöver,då är jag LYCKLIG!!!!! DET BEHÖVS INGET MER...
och jag är glad om vi har en 1000 kr kvar när räkningar&storhandlingen är klar, tills barnbidraget kommer varje månad,och då har vi varit jävligt duktiga...men det är inte alltid att pengarna räcker,men oftast har vi iallafall några hundra lappar kvar tills 20e varje månad och det är helt oki....men men livet är en kamp och man får helt enkelt göra det bästa av situationen och för barnens bästa...jag har ju nu i jultider suttit på tradera och budat på en massa saker men som sagt var det är jul snart och man blir överbjuden på allt....och som sagt när man inte sitter vid datan dagarna i ända så vinner ju nån annan aktionen i sista minuten....grrrrr,lite frustrerande,men inte mycket att gråta för....
det jag hade tänkt som julklappar och presenter blev alldeles för dyra så jag måste börja tänka om och se andra alternativ som passar våran plånbok....jag har flera alternativ på saker men jag velar fram och tillbaka...jag sitter med så mycket tankar på så mycket just nu,hur kommer det att bli med jul och nyår,olivers flytt till dagis efter nyår,min fortsatta mammaledig het,stefans arbete om det kan leda till löne jobb...óch mina planer på att hösten 2011 börja studera till USKA!!!!(undersköterska)på distans och hoppa in och jobba som tim vikarie inom vården somvårdbiträde under tiden som jag studerar och få extra pengar och jag får lixom min praktik dirket när jag jobbar...jag hoppas VERKLIGEN att jag orkar ta tag i detta när Tindra ska skolas in på dagis under hösten 2011...då jag hade tänkt att börja plugga:):)och en sak som gjorde min och stefans dag i torsdags var,ja framför allt stefans dag och liv var ju att han har fått tillbaxs sitt KÖRKORTSTILLSTÅND!!!!!!! så nu i veckan ska vi till flen efter han har slutat jobbet så han får skriva in sej på körskolan och börja ta OM sitt KÖRKORT!!!!! så planerna är att sommaren 2011 ska stefan ha körkortet i sin hand!! och då han redan har haft körkort så borde det inte vara några problem.....jippie äntligen......vi MÅSTE ha bil......man är så jävla låst utan bil&körkort!!! jag har ju oxå lämpa men om stefan klarar av det först så kan jag vänta nåt år med att börja ta körkortet...jag vill hellre satsa på usk utbildningen och få en bra utbildning och ett bra jobb med bra lön......så mycket i livet börjar falla på plats här....men det är mycket kvar att jobba på och jobba vidare på och då syftar jag på vissa saker ang min man..ni som följer bloggen vet vad jag menar....
 så jag tänker ej skriva nåt mer om det här....inte idag iallafall...

nej nu ropar min mage och framför allt mitt huvud efter en stor rykande hett kopp kaffe!!!!!¨sen ta och sätta mej och läsa min tidning "MAMA!...om jag nu får en ledig tid att kunna läsa den ifred vill säga annars får jag göra det ikväll innan jag ska lägga mej för att sova och mina hjärtan har somnat....

imorgon blir det att hämta ut mackans alla kläder vi har beställt från H&M...så då försvinner det 1000 spänn TJOFFS!! borta...ja men kläder måste ju ungarna ha så är det bara,ska snart få hem ollies maskerad dräkt(cars overall)som han ska ha på sej på sitt kalas sen hade jag beställt jul&nyårskläder till oliver&tindra oxå...det kommer i början på dec!!!jaja allt kostar pengar usch och fy fan,,,varför måste allt vara så dyrt!!! och maten då,fy sjutton 4000-5000 i månaden när man storhandlar...det är faktiskt inte klokt!!! men då är man oxå 5 i hushållet+2 extra bonus barn ibland och en hel del kompisar som mackan har här...så egentligen så kanske det inte är så dyrt då är ju allt inräknat mat,blöjer,välling och ALLT,precis ALLT!!!!!
men ändå........


jaja nej det var väl ett litet inlägg idag oxå...ta hand om varandra och ge varandra en stor KRAM och en puss....


tänk på vad LYCKA är för er...och lev era liv efter er LYCKA......
                                                         


Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till finaste Liam

Sv: Tack visst är han, dock är klädseln lite stor, men den kommer passa honom på sitt 6 månaders kort :)

Samma kläder som hans pappa hade på sitt 6 Måns kort :) Kram

2010-11-22 @ 18:43:53
URL: http://mammatillprinsliam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 03:07:52
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0