fy fan för detta skit

jaha fy fan har suttit nu med månadens budget och räkningra och denna månad blir ett HELVETE!!!!!! rent ut sagt....jag får helt enklet dela upp räkningar igen och betala några när barnbidraget kommer i dec och sen några när stefan får sitt underhåll...så vi kommer ifatt med dom absolut viktigaste....nu har dom ju lixom stängt av hemtelefon oxå....pga av att jag ej har kunnat betala...så jag kommer att sätta en samtals spärr på den när vi får igång den igen....för stefan ringer hela tiden och jävligt mycket och sen jag då som ringer knappt nånting och jätte små samtal...så nej nu får det fan vara nog...400 kr där ska spärren sitta.....lagom i månaden....inte ett öre mer..punkt slut...
sen blir jag galen då det närmar sej jul oxå....men men som jag har sagt det får bli lite julklappar och tuvärr så kommer ej mackan att få en mobil som det ser ut nu....ekonomin tillåter fan inte detta....vi får se hur det ser ut i mellan dagarna han kanske kan få en då i rean..elr om vi hittar nån när vi ska storhandla dan före julafton...skitkul men då får jag pengar nästa gång och då ska det inhandlas julmat!!!!!
och sen undrar jag varför stefan ska jobba för när vi knappt får nåt från soc!!!! han skulle få försörjningstöd under tiden han praktisera men det är ju ingenting nästan har får ut därifrån....så detta är inget kul alls....måstenog ta ett möte med socialen om detta faktiskt...

fan som det känns nu så vill jag börja JOBBA igen...för då hade jag/vi en bra ekonomi..men jag ska vara hemma med sessan 1 år sen skajag börja jobba och studera på distans....så det är bara att gilla läget..

så denna månad blir det INGET fynda på tradera eller blocket....INGET!!!!! jag ska banne mej komma ifatt med räkningarna och det är bara telefon räkningarna som jag ligger efter med,och det känns som ett måste att ha en hemtelefon när man har familj och barn...det kan hända vad som helst och man måste då kunna ringa....man har ju inte alltid pengar på mobilen....om man inte har abbonemang då förstås....


nej nu ska jag ta och fixa ordning mej för i em kommer jane och hämtar mej föratt åka och storhandla.....ska bli skönt att få det gjort.....men det gäller att vrida och vända på denna storhandling så pengarna räcker till allt...fy fan men vad ska man göra???mat måste man ha och mat måste kosta...barnen  måste ha blöjer,välling osv det måste kosta....


Pengar är inte det viktigaste här i livet, men man kan inte bjuda ut det viktigaste om man inte har pengar.




denna fuck you så känner jag mej idag...dra åt helvete hela högen,hela ekonomin hela JAG!!!!

men jag veta tt allt ordnar sej i slutänden jag vet det,men det är mitt ego som får sej ett spel då jag inte kan betala mina räkningar..det känns fel....men som sagt var det finns inte så mycket att göra än att acceptera läget och göra det bästa utav detta....för allt löser sej till slut....

bye bye och ah en bra dag....puss

Kommentarer
Postat av: Jennifer Engström

Du är stark! :) Du klarar det. Men kan tänkte på en sak, saker ni inte använder längre, som bara ligger. lägg ut dem på blocket eller tradera, det blir pengar :)kramkram, du är bra! :D

2010-11-26 @ 12:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0