fars dag:(

ja det är tydligen FARS DAG idag.....jag kan säga så här stefan fick bara 2 tecningar som oliver hade målat på öppna förskolan som han bestämt sa att pappa skulle ha....det var oliver och tinna som hade målat sa han....gulliga pojke.....
jag hade inte köpt ett skit och det beror på att ursäkta att jag säger det så här men han är INTE värd det......han gör inte det som en PAPPA ska göra tuvärr:( så tråkigt att säga men det är sanningen....jag fick en ros i fredags av stefan....jag höll på att smälla av!!! blev helt chockad....han sa att det var för att han älskade mej och att jag var en sån underbar mamma...ja men det var ju inget nytt.....jag vet att jag är en UNDERBAR mamma....
ja jag är så jävla nervös för samtalen jag ska ringa imorgon och det blir faktiskt 3 samtal.....jag vet att stefan kommer att bli arg/besviken på mej att jag har gjort detta val att ringa dessa samtal,men som sagt var MINA BARN är mitt ALLT....dom ska ha en pappa självklart ska dom det....det är inte det som jag vill ta bort från dom...ALDRIG!!!!
men det ända jag vill är att jag ska få hjälp med hushållet och framför allt barnen...och att inte stefan ska göra skillnad på sina barn!!!!och att jag ska känna mej uppskattad!!! därför kommer jag att göra dessa 3 samtal imorgon oavsett konsekvenserna som kommer att bli av stefans reaktion!!!!THATS IT!!!!
alla säger SKILJ DEJ!!!!! ja det är så jävla lätt att säga men annnan sak att göra det..jag vet att långt inom mej,mycket långt inom mej så vet jag kanske att skilsmässa är det bästa alternativet....men jag gifte mej av kärlek,i nöd och i lust....och blir det svackor och dalar så försöker man att lösa dom ända till det sista....och jag tycker att man inte tar giftermålet på ALLVAR om man inte gör ALLT för att rädda den!!! när man har försökt med allt och man ser att INGET funkar ja då är nog skilsmässa det bästa..hade vi inte haft gemensamma barn ja då hade jag gått för länge sen!!!! absolut...men nu har vi 2 barn tillsammans och dom behöver båda sina föräldrar närvarande....och jag vill absolut inte ha en familj där barnen ska byta hem varannan vecka eller varannan helg eller hur hem situationen kan se ut....jag vill ju ha barnen hos mej JÄMT!! men måste väl acceptera läget om man hamnar i den situationen till sist...och man måste ju se till att barnen mår bra oxå..men mår dom verkligen bra att flacka hit och dit mellan olika hem?? NEJ det tror jag inte....tuvärr.men det måste kanske bli så en vacker dag....vem vet....en dag i taget....och dessa 3 samtal kommer att kännas skönt när jag har ringt dom,det vet jag....

sen en sak vill jag säga bara för man går med en system kasse här i byn betyder det inte att man super!!!!!!!!!!!!!KOM IHÅG DET!!!!era jävla skitsnackare!!!!!! ta åt er dom som vill....tur att era små familjer är så perfekta!!!! verkligen....det är lätt att snacka skit om andra när man inte har rent framför sin matta.....tänk på det nästa gång.....ingen familj är perfekt....inte min/vår och inte eran,INGEN!!!!kom ihåg att skitsnack kan skada/såra än så jävla mycket!!!!

inatt var ingen rolig natt,oliver somna inte förns efter 12 inatt då han hade feber och gick runt irra eller låg och irra i sängen....han hade så hög feber så det blev helt snurrigt för honom....fick alvedon och allt,sen efter 12 med en våt handduk över huvudet så somna han tätt intill mamma...sen vakna han inte förrns 9.30 imorse....tindra vakna 6 fick mat sen somna hon om och vakna hon oxå vid 9.30....då kröp oliver ner till tindra och mös:)så himla fint!!!
men nu under dagen har inte oliver haft nån feber,och varit pigg och lekt presis som vanligt...så vi får se om han kan gå till dagmamman imorgon eller om han blir hemma...

här kommer lite bilder på morgon myset och Tindras rygg till mage träning:)



och till mina vänner JAG ÄLSKAR ER ALLA!! på mitt sätt och jag finns alltid för er!!!presis som för MIN familj&släkt.....GLÖM ALDRIG DET.....
Vänner för livet En vän står vid din sida oavsett vad En vän släpper aldrig taget om dig vad än du gör En vän hjälper en att förstå En vän gör allt för att du ska vara lycklig En riktig vän vänder dig aldrig ryggen, en riktig vän svälter sin stolthet för sin vän En riktig vän känner empati, man delar alla känslor med varandra Hur sårad än man blir av sin vän ibland står en riktig vän vis din sida och berättar att allt kommer bli bra Utan min vän ser livet dystert ut Jag behöver min vän Hur jag vet att jag har en riktig vän? Jo....för vi har upplevt mycket,vi har upplevt både glädje och sorg men aldrig någonsin har vi kunnat vända varandra ryggen.... Utan varandra är vi inte hela..



PUSS PUSS



Kommentarer
Postat av: Jeanette

<3 <3 <3

2010-11-14 @ 17:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0