familjen!

ja jag har tänkt på detta länge,mycket länge ända sedan oliver föddes och nu på måndag så ska jag ringa om tid....tid till vadå?? jo FAMILJERÅDGIVNING!!!!! plus att jag kommer att göra en drastisk sak som kommer att förändra hela vår familj...och jag hoppas på att det kommer att få nån inverkan på stefans tänkande.....jag tänker ej skriva vad detta handlar om....pga alla missförstånd och snack bakom ryggen som blir...så jag tänker inte skriva vad det handlar om....det är inte det ni tror att det handlar om iallafall...allt handlar om stefans egoistiska handlande ang sej själv och sina andra 3 barn......jag berättar lite saker här och det är bara en bråkdel av vad jag irreterar mej på och som gör mej lessen så otroligt lessen därav måste det till familjerådgivning och ett samtal med socialen ang detta med FAMILJEN!!!!
för det första så tycker då stefan att när jag har besök av några av mina vänner så ska dom betala lite för att dom äter här.....men har stefan sina vänner(och det är ju inte många)eller om markus har kompisar här och det är ju nästan varje dag,då är det inga som helt problem att bjuda dom på mat och ditt och datt....konstigt tycker jag.....sen detta med att hans 3 barn från det andra förhållandet fortfarande är viktigare än våra gemensamma barn....och detta gör mej SÅ JÄVLA LESSEN!!!!!!! ett ex markus vill ha ett nytt tv-spel(ca 600 kr) eller en ny trådlös handkontroll till xboxen(ca 600 kr)ja men självklart ska han få det.....och jag tycker att det är hutlöst dyrt och säger att jag kan kolla på tradera eller blocket...ja visst det är oki men han MÅSTE då få det oxå,helst dirket,helst samma dag....men sen om jag vill köpa nåt till oliver eller tindra då är det ett jävla gnäll på vad det kostar fast jag nästan bara köper via tradera/blocket?????? VAD ÄR SKILLNADEN???? är inte detta att skilja på barn????? varför är hans tidigare barn viktigare i hans liv än våra 2 gemensamma????? VARFÖR??????
att varje månad få höra av stefan att den räkningen behöver du inte betala denna månad gör det nästa månad istället.....och han vet så väl att jag avskyr när jag inte får betala mina räkningar och han vet mycket väl att jag får ångest av detta och han vet hur JÄVLA dåligt jag mår när inte jag får betala räkningar!!! men sen kan han,HAN själv tycka att det är helt oki att köpa en massa skit som man egentligen inte behöver....och att köpa till mackan är så jävla viktigt....då spelar det ingen roll vad det kostar.....alltså jag blir galen....därför MÅSTE vi gå till familjerådgivningen+socialen så dom kan prata förstånd med stefan ur deras synvinkel,för han fattar inte och tar inte in det jag säger....och det är inte för att såra eller något sådant mot stefan det är inte det jag vill eller menar...men han måste inse vad han gör för fel i vår familj och mot mej och framför allt mot BARNEN!!!!!!!
sen är ju det  absolut störtsa problemet HUSHÅLLS FÖRDELNINGEN!!!!!!!!! den gör mej galen....jag gör ju som sagt ALLT!!!!!!!! förutom matlagningen!!!! och då kan ni ju tänka er hur mycket jag har att göra varje dag....och att jag är helt slut psykiskt&fysiskt..och att jag inte har nån energi kvar......men här är oxå en konstig sak ang skillnad på barnen,när mackan 12 år ska bada då tar stefan fram nya kläder åt honom och allt....va fan det kan väl han göra själv han är ju för fan 12 år!!!!!!! men när oliver eller tindra ska bada då gör inte stefan nåt utan det får jag göra.....oftast tar oliver fram nattpyjamasen själv då får han den han vill ha själv och han är snart 3 år!!!!!!!!!! ska än 12 åring behandlas som en bebis???????? nej fy fan varför gör stefan sån skillnad på sina barn?????ser han inte det själv eller vill han inte se...han säger att det är roligare när barnen blir större...ja men då klarar dom det mesta själv ju......och det är väl det stefan tycker är skönt förstås,han kan sätta ungarna framför tv och data spel då är det ju lugnt och skönt ju....han gnäller på barnens mamma men han är inte bättre själv och det har jag sagt till stefan men då är jag en dum idiot som inte fattar nåt! men det är ju spädbarns åldern och när barnen är små och inte kan klara saker på egen hand som dom behöver hjälp ju..och det är inte en dans på rosor när dom är små och är i trots åldern och få ta hand OM ALLT detta ENSAM!!!! vem har vankat på natten när barnen varit lessna eller är sjuka??? JAG! vem är det som har tagit hand om alla nattpass?JAG! vem är det som sköter blöjbyten/badning/lekstunder/pysslar/ute i lekparken/går till öppna förskolan/ lämnar oliver på dagis mm mm mm mm....JAG,JAG,JAG,JAG,JAG!!!!!!! bara att sköta små barn är ett 24 timmars pass,det är fullt upp dygnet runt,,sen ska man ha ett helt hushåll oxå att sköta....jag känner mej som ensamstående mamma:(


 ensamstående mamma söker en snäll,söt trevlig man som vill dela mitt liv med mina 2 underbara barn....NÅGON?????
ja så känner jag mej och just därför måste det bli en ändring....därför tänker jag ringa och boka in en tid för familjerådgivning...värt ett försök så stefan fattar vilket jävla jobb jag har dagarna i ända och sen att stefan har mage att säga att han inte förstår varför jag är TRÖTT hela tiden.....men va fan tror han att jag ska vara då???jag älskar att ta hand och vara med mina barn,men man är 2 att göra barnen då är det väl en självklarhet att ta hand om barnen oxå!!! att man delar på allt..elr har jag fel???? just nu känner jag mej som ett slut jävla smör paket....kladdigt och äckligt....helt enkelt SLUT!!!!!! jag är slut på energi....

jag har haft en jobbig natt oxå oliver har haft 40.3 i feber och legat och yrat och snorat....tindra har legat och gnytt och sovit oroligt pga alla tänder som är på g i käften...men nu sover båda barnen,och då passar jag på att sitta här....ska betsälla lite nya böcker som jag kan läsa hade jag tänkt....får se vad jag hittar....
nej nu en stor kopp kaffe och läsa lite ur nikki six biografi "heroin diaries"

ha det bra nu mina vänner från en hushållerska,älskarinna och barnskötare:)
dessa bilder symboliserar mej....städtjejen som städar varje dag plockar undan leksaker,dammsuger,diskar ser till så att tvätten är tvättad,sängarna bäddade.att ungarna har allt som behövs,rena och att läxor blir gjorda gympa påsen med sej....föräldra samtal,kvart samtal,luftgevär skytte,möten i flen..mmmm att oliver ska ha det och det att ALLT funkar att man har koll på allt till familjen....att det storhandlas varje månad,att räkningar blir betalda...att det är lite rent och snyggt och ja vad mer ska man begära ja man ska tydligen vara en älskarinna oxå och samtidigt vara glad och  tacksam...jaha ja och sen förstår inte man varför man är trött????? undra jag då vem fan som är DUM??????

puss puss
åhhh måste ju berätta Tindra rulla runt från rygg till mage imorse:) jippe första gången....min stora sessa:) sen gjorde hon det flera gånger när hon låg på lekmattan....tyckte nog det var roligt att komma runt nu:) det går framåt i utveckilngen.fy fasen nu längtar jag till den dagen hon kan sitta själv:)allt går så fort......så fruktansvärt fort..kan inte tiden stanna,om bara så för en minut???? hmmmm nej sanningen är ju den att tiden går framåt och det är lika bra det...se framåt inte bakåt!!!!!!


en bok som ni MÅSTE läsa
klaga inte sen på era små fjuttiga problem!!!!!!!! jag spyr galla på folk som klagar på små skit problem när det finns familjer som drabbas av det vi föräldrar fruktar mest att vi ska förlora våra barn,att det ska hända nåt med våra barn....att en dag vakna upp med vetskapen att man ALDRIG får se sitt älskade barns leende på morron!!!!! jag kan inte ens föreställa mej denna smärta........nej ush och fY fanken..........LÄS DEN!!!!!!!! och läs gärna hennes och barnens pappas bloggar:) länkar finns på min blogg sida här ju...plus en annan blogg som ni måste kika in i är denstarkastestjarnan.blogg.se

kom inte sen och klaga på era jävla små problem........ha det gott bye bye PUSS

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej..

Jag råkade hamna på din blogg för att jag gjorde fel..

MEN börja läsa och kunde inte sluta läsa..

Känner igen mej i hur ditt liv är..

Det är som att läsa sin egna blogg.

Ville bara ge en styrke kram!!

Hoppas att allt kommer bli bra för dej då jag vet vilket helvete du är i. (då jag har det exakt likadant.)

Ja dumt men jag känner ju inte dej MEN det du skriver är så mitt liv..

Jag har 3 barn och en sambo som är som din och han har 2 barn sen innan så jag vet..

Ha det så bra//Sanna.

2011-01-30 @ 19:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0