budget tavla!

jag har alltid gjort BUDGET tavla varje månad,på inkomster och utgifter..och ahr alltid varit noga med att hyran betalas in direkt då jag får pengar och dom viktigaste räkningarna betalas direkt....men nu MÅSTE denna budget bli fan så mycket bättre...så enkelt är det så jag har suttit nu i em och gjort upp en plan och en NY budget för år 2011..jippie:)ser faktiskt rätt lovande ut..har bestämt nu att 500 kr ska kronofogden ta på min mamma penning till mina skulder varje månad...sen är det ju 100 kr till pensions fonden och 200 kr till barnens fond..sen ska 1000 kr gå till ett sparkonto dom pengarna ska sitta där för utgifter som kan tillkomma som läkar besök,mediciner osv...sen ska man ha pengar att leva för hela månaden ut när räkningar och storhandling är avklarad!!! sen köper man fan bara det viktigaste och vill man ha nåt lite extra ja då får man spara...
det som behövs nu är ju en skrivare till datan,den måste ju jag ha pga att jag ska börja studera sen,men den behövs till så mycket annat oxå redan nu...sen är det en sittvagn till Tindra och min hormon spiral..det är väl dom stora utgifterna just nu...men det är oxå inräknat under vårens budget..nu jävlar ska det bli ordning här,mer ordning i ekonomin än det är nu..ibland är allt perfekt och denna månad är allt åt helvete...prata med soc idag oxå på em,det hade blivit strul med stefans försörjnings stöd denna månad,därför uteblev pengarna,men nästa månad så är allt som vanligt igen..det känns SKÖNT!!!!

jag vill bara säga en sak till en nära person till mej,nämligen till min MAMMA!!!OCH ÄVEN TILL MIN STYV PAPPA!!! TACK!!! älskar er:) utan er hjälp och utan er stöttning för mej och mina barn vore jag ingenting!!
denna ROS är till ER!!!
                                                  

 mormor med nyfödd oliver:)
morfar med nyfödd oliver:)
ha det gott mina vänner så hörs vi:)puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0