studenten&ingen katt

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1810239/mammasevigakarlek?claim=w7t9tdjvyc9">Följ min blogg med bloglovin</a>


japp igår tog olivers kusin studenten:) och det blev en riktig kul&trevlig kväll för oss alla....vi åkte ej ner till nyköping där hon sprang ut pga att jag helt enkelt inte ORKADE.... men vi åkte ut till festen efteråt på kvällen och fira henne....det blev en kanon lyckad kväll,då även styvsonen och gubben fick håret avklippt...så nu är dom snaggade..oliver satt oxå med huvudet neråt och ville oxå bli klippt av sin gudmor/kusin,men det ville inte mamma,fick sån ångest av tanken av att se han snaggad:(jaja  så är det att vara en hönsmamma kanske??? inte vet jag....
ja det blev rätt sent för oss alla,och oliver somna i soffan när vi kom hem med vällings flaskan....plutten....men ändå vakna han 6.30 imorse...
ja sen blir det ingen ny katt hos oss pga oseriös säljare...GRRRRR..men skitsamma....vi har vår Troja och det räcker gott och väl....och vi får en liten bebis som är betydligt VIKTIGARE än 1 katt....nu är det bara 6 dagar kvar till BF,och gissa om jag längtar efter vår lille bebis....ska bli så underbart att få hålla och se Tindras ansikte,se vår fina skapelse....blir tårögd av bara tanken....

ja nej nu ska jag återgå till mina sysslor,oliver sover middag,så jag ska fixa tvätten,damma och städa toaletterna....gubben ska dammsuga har han lovat....jag skurar av dom....sen är det kul att se att ni har hittat till min nya blogg...verkligen....TACK.....

puss på er och ta hand om varandra

här kommer några fina KÄRLEKS DIKTER som jag hitta på nätet:) dom säger en hel del.........

Varför föddes jag att älska,
älska den jag inte får?
Den som älskat kan ej glömma,
den som glömt ej älskat har.
Den som älskade och glömde visste ej vad kärlek är.

Jag har glömt bort vad kärlek är,
hur det känns att tycka om,
jag minns sorgen när du gick,
men inte glädjen när du kom.

A heart is not to play with,
a heart is not a toy.
But if you want to break it, give it to a boy.

Love me or leave me
- Hey, where is everybody going?

Gå aldrig och bli kär
det är bara till besvär.
Först ska man kram till armarna blir lama.
Sen ska man gråta till kinderna blir våta.

Kärlek är som en duva, håller man den för hårt kvävs den,
håller man för löst flyger den bort.

Älska mig mest när jag förtjänar det minst,
för det är då jag behöver det mest.

Du säger att du älskar regnet,
men när det kommer fäller du upp ditt paraply.
Du säger att du älskar vintern, men när vintern kommer, stänger du din dörr.
Du säger att du älskar vinden, men när vinden kommer, fryser du.
Därför blir jag så rädd när du säger att du älskar mig.

Du sa: "Jag älskar dig"
Och jag ryggade tillbaka som för ett slag.
Orden var inte dina,
de var nötta, gamla och fula.
De var billiga.
Tre ord som skulle säga allt,
blev ytterligare tre stenar på muren mellan oss.

It´s bad, it´s mad, and it´s making me sad, because I can´t be with you.

OLYCKA
Att inte blivit älskad är otur,
att inte kunna älska
- det är olycka

Kärleken är som ett barn, kan du leka får du sällskap, slår du blir du ensam.

Att älska är som att åka tåg,
lätt att hoppa på när det står,
men svårt att hoppa av när det går.

Om du kysst mig för sista gången.
Ta mitt hjärta med dig när du går.
Håll det mot ditt hjärta ska du få höra att det fortfarande slår.

 

Älska mig för den jag är och inte för den jag borde vara,
För jag är den jag är och det kommer jag alltid vara!

En kondomsaga
Chosan sa Mamba till Black Jack när han fick se
Näcken i Profil bland Blommor och Bin.

Remember M,
Remember E,
Put them together and remember me!

Ett litet hjärta står ensamt och gråter.
Sårat många gånger, men ändå det förlåter.
Sliter i det gör många, de bara tar och tar.
Ändå står alltid detta lilla hjärta ensamt kvar.
Lurat av många, de leker med det lätt.
Men aldrig att någon vill behålla det på något konstigt sätt.
Varför vara med i leken, när man inte reglerna kan?
Varför tro på den kärleken, som sägs vara sann?
Varför leka med andras hjärtan när man har varsitt?
Varför är detta lilla ensamma hjärta just mitt?

Love is painful, that´s true!
But not to love is painful to!
But still there is a greater pain
- to love and not be loved again

Aldrig trodde jag att någon skulle förstå
Aldrig trodde jag att någon skulle lyssna
Aldrig trodde jag att någon skulle bry sig
Aldrig trodde jag att det fanns någon som du!

Jag vill ge dig allt här i världen, men mitt liv vill jag dela med dig.

Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar.
Med dig vill jag följa i vinter och vår och all min levnads dagar.
Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.
Nils Ferlin

 

Leende ögon, gråtande själ.
Du bär en mask, vad har du för skäl?
Jag älskar dig för den du är, inte för masken du bär.

 


Kommentarer
Postat av: madde

hej gumman.fin blogg.tänker på dig.kram

2010-06-12 @ 13:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0