MVC besöket idag

MIN MAGE IDAG:) V 39+6....ALLTSÅ V 40:):)ja idag var jag på MVC på koll...jag är ju i v 40(39+6) det hade hänt lite iallafall....bebisens huvud ligger så långt ner den bara kan och livmodertappen har börjat vidga sej...så barnmorskan stimulera livmodertappen nu så kanske förlossningen kan starta:):) hoppas,hoppas....om inte så ska jag på koll igen på torsdag den 24e,och om jag inte har fött innan dess så kommer jag att få en tid till förlossningen och kommer med största sannolikhet få kejsarsnitt,IGEN:(:( dom vill EJ sätta igång mej pga att jag redan har blivit snittat en gång,och värkarna blir såååååå himla starka och risken för komplikationer är stor.....dom kan testa och sätta igång mej med GEL....men det är ej nån garanti att det funkar och då är bästa alternativet för både mej och bebis ett kejsarsnitt....så nu får jag hålla tummarna att förlossningen startar av sej självt här hemma och jag får min vaginala förslossning jag vill ha och har drömt om...men som sagt jag kan ej göra något åt detta om det inte blir av...jag får helt enkelt acceptera/gilla läget...huvudsaken är ju att bebis föds frisk och att inga komplikationer tillstöter...så nu är det bara att HOPPAS.......ÅHHHHH  vad jag hoppas och längtar att jag kan få en vaginal förlossning...kan man längta efter det så mycket egentligen??? när det egentligen bara är ett rent helvete av smärta/värkar kanske flera dar innan bebis kommer....men detta VILL jag..jag vill sååååå gärna ha min vaginala förlossning.....jag vill inte ha snitt,fast jag vet att det går jättebra....jaja en dag itaget och man får helt enkelt hoppas på det bästa just nu....jag vet att inom 14 dagar så har jag min bebis hos mej....det är det viktigaste just nu...att hon föds frisk och kry...sen hur hon kommer ut är inte det viktigaste.....


puss på er därute.....

Kommentarer
Postat av: madde

jadu gumman.jag håller tummarna o det viktigaste är ju att hon är frisk.kram

2010-06-17 @ 13:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0