min dag:(

ja vart ska jag börja,jag gick och la mej vid 24 inatt efter att jag hade sett filmen SWEENY TODD:) skitbra var den oxå...johnny deep är ju så helt underbar...jag var så trött så trött.men tror ni jag kunde somna??? nopp.jag hade ont i underlivet och under hela natten så kom det och gick och värken var OLIDLIG!!! jag trodde det var värkar men det var ju för långt emellan och då har jag fått veta av förlossningen att det inte är nån faraoch varken slemproppen eller vatten har ju gått så jag låg där och grät och tryckte huvet i kudden för att inte skrika av smärta.....så höll det på hela natten....sen på morgonen vid 7 vakna oliver,vi gick upp och jag hade fortfarande ont...vid 9 så åt vi frukost och jag ringde förlossningen och dom sa att jag skulle avvakta några timmar och sen återkomma om det inte hade blivit nåt bättre...men jag orka inte med smärtan utan jag ringde min mamma och sa att hon fick hämta oliver för jag måste in....så mamma kom och hämta oliver jag grät av smärtan när mamma kom och jag grät för att lämna oliver:(:( men stefan var tvungen att va hemma med markus,och jag sa att jag hör av mej om jag blir inlagd så kan du komma efter med bussen så kan markus gå av hemma hos sin mamma,det är ju ändå på vägen in till eskilstuna....så jag ringde sjuktaxi åkte in och fick ligga i kurva i över 1 timme..jag hade ett blodtryck som var skit 90/60 alltså skitlågt som vanligt....kurvan såg bra ut....läkaren kolla då vaginalt om det hade hänt något,men inget hade hänt:( livmoderhalsen är fortfarande omogen(inte helt omogen) men bakåtliggande....och det är tuvärr inte så bra om det ska bli nån bebis den vaginala viset..rent ut sagt så är det en OMÖJLIGHET att föda då.....sen gjorde hon ett ultraljud för att extra kolla så att allt såg bra ut...för hon såg ju sen tidigare i mina papper att min bebis var liten...och att bebis var liten var ju OROVÄCKANDE sa hon....va fan jag blev ju rädd/lessen när hon sa så...hon mätte bebis och den var liten,vägde 3200 g ca....men va fan det är väl inte så litet heller??? det är väl normalt??? jag fick konstiga tankar om tänk om jag har en dvärg i magen eller om jag får en bebis med down syndrom(cp)ja sånt for runt i mitt huvud när läkaren sa så...OROVÄCKANDE liten"!!! vad fan ska man tro....inte för att jag skulle älska bebisen mindre om den föds med ett handikapp men va fan jag tycker inte läkare ska säga såna saker....jaja men iallafall  så jag ska in nu på fredag kl 9 på morgonen för igångsättning...men då enbart bara för att få livmoderhalsen att mogna så dom kan ta hål på hinnorna så vattnet går..då tar dom bort droppet(igångsättningen)och förhoppnings vis får jag värkar då....men funkar inte igångsättningen och livmoderhalsen inte mognar och börjar vidga sej så dom kan ta hinnorna innan fredag kväll ja då blir det ett kejsarsnitt.....för med tanke på min tidigare misslyckade igång sättning med oliver och det sluta med akut snitt i v 42+3 dagar så får eller vill dom inte fortsätta en långdragen igångsättnig med varken GEL eller dropp...så jag har blivit lovad (men jag tror fan inte på läkarna)att händer det ingetunder fredagen så kommer det att bli ett snitt fredag kväll/natt eller lördag fm....

vet ni en sak.........
för att jag har så ont i underlivet vet ni varför??? det sa läkaren vad det kanske berodde på,jo det beror på foglossningen som går ut i underlivet på vissa gravida!!!!JAHA ja det låter jävligt skumt tycker jag...

så nu hoppas jag att allt kommer igång och att värkarna kommer självt eller med igångsättningen denna gång....så jag verkligen slipper denna jävla förbannande konstgjorda igångsättningen....och ett helvetes kejsarsnitt..men somm sagt var är ju att bebis föds friskt och att inga komplikationer tillstöter....

japp då vet ni min dag...nu är jag hemma och oliver min älskade son sover och jag ska ta mej lite och äta för sova lär jag nog inte kunna inatt heller....:(

puss på er

Kommentarer
Postat av: madde

tänker på dig gumman.kram <3<3<3

2010-06-29 @ 22:47:19
Postat av: Erika

http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Forlossningen/ läs gumman de kanske hjälper love you!!!!

2010-06-29 @ 23:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0