ekonomi?????hata:(

jag blir rent ut sagt GALEN på detta med ekonomi....när jag träffa stefan och vi flytta ihop så fick han underhålls stöd för sina 3 barn från FK....han hade ingen inkomst(förutom försörjnings stöd från soc)inget jobb ingenting.....nu när vi har ena pojkenbor hos oss nästan på heltid och situationen är densamma så får vi INGET underhålls stöd för pojken pga att man ska ha INKOMST!!!!!!!!!!!!!!!! va faaaaan ursäkta om man har inkomst då behöver man väl för fan inte ha underhålls stödet på samma vis som om man inte har en inkomst????!!! har man ingen inkomst då har man ju inte heller råd på samma vis att försörja sitt barn!! elr??? har jag fel??hur funkar detta jävla samhälle och system egentligen??? nu är det så att stefan går på arbetsförmedlingen och det är snart dags för praktik plats för honom nu i höst....stefan ska till AF nu på måndag för att se vilka praktik platser han kan tänka sej att jobba på och hur det ser ut med möjligheter med buss förbindelser och hur försörjningen kommer att se ut,vart pengarna kommer från,aktivitets stöd,eller försörjningsstöd från soc eller om det blir ett avlönat praktikjobb......så jag och stefan hoppas på det bästa.....för som det ser ut nu så kommer detta inte att hålla ekonomiskt.....denna månad pga denna jävla grönan resa som vi har lovat markus så kommer vi/jag ej att ha råd att betala alla räkningar som egentligen måste betalas,men jag har fått skjuta upp några till nästa månad då vi kommer att få soc hjälp(vi måste)..detta får jag ÅNGEST för att inte kunna betala sina räkningar som man ska..men men det får bli som det bli.....vi lever just nu(som vi har gjort jävligt länge nu,för länge)bara på min inkomst,1 jävla inkomst.....hur i helvete ska det funka i längden....nepp det måste bli ändring på detta SNART!!!!!!
ja storhandla mat+barnens måste ha,blöjer mm är viktigast varje månad och hyran...sen får man ta resten efterhand helt enkelt....allt löser sej i slutänden,det gäller att PRIORITERA,och för mej går barnen först JÄMNT!!! sen blir det det vanligaste och viktigaste som i alla familjer(elr ja som det borde va i alla familjer)
ja nästa helg är det malma marken här,det kommer ej att finnas ekonomi för att gå där och köpa en massa krafs ej heller till så mycket karusell åk för markus&oliver:(men så är det och inget man kan göra nåt åt,tuvärr:(

nepp tjohej nu ska jag fortsätta med mitt MÅSTE fixa budget för denna månad.....ÅNGEST&DEPP:(:(:(

Kommentarer
Postat av: madde

gumman jag vet hur det känns.kram

2010-07-24 @ 18:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0