vaccination

japp då har Tindra fått sin 2a vaccination nu:) det gick faktiskt bra..lite gråt efter den andra sprutan då den svider en del.men annars gick det bra..Lindas son Viggo fick ju oxå sin spruta men sin första vaccination.samma där andra sprutan grät han men annars gick det bra:)så nu håller vi tummarna för att dom håller sig pigga så dom inte får biverkningar av dom..det fick tindra av sin första vaccination och jag hoppas verkligen att hon slipper bli dålig nu.för då mådde hon inte bra,inte på långa vägar:(

men men vi håller tummarna.det visa sej oxå att Tindra nu har fått ögoninfektion oxå:( så hon fick koksaltlösning som jag ska göra rent hennes ögon med 10 gånger per dag i 2 dagar sen ska detta ha vänt:) usch vad dom små ska drabbas av sjukdomar och skit..det skär i hjärtat att se dom sjuka osv...oliver har sagt nu i flera dagar att han har ont i magen:(vad ska man göra:( jag tror att hans hosta gör att han får ont i magen plus att körtlarna är svullna...men han är ju lixom inte sjuk annars han är ju pigg och leker som vanligt..men att han är sjuk det märks för han har inte samma ENERGI som han brukar och han är tröttare,därför ser jag att han inte riktigt mår så bra:( och det gör ont som mamma att se.

oliver slockna direkt på soffan när vi kom hem....han var så trött..han har sovit dåligt på  morron sidan pga hosta....
men han har nu fått tid på fredag den 17e dec till barnkliniken för en massa prover prick test och blod provs tagning tydligen...så det är skönt att han fick en tid så fort....så det känns skönt.

så får vi se vad proverna visar..
ja annars då,inget särskilt faktiskt....
ni får ha det så bra så hörs vi:)
pussmin prins på hans 1 års dag:) tänk snart fyller han 3 år!!!! vart sjutton tog tiden vägen??????min tuffa kille:)
Tindra taget precis just nu:)
 hon är inne på sin 3e baby sitter:) dom andra 2 har gått sönder så jag har lånat denna av Linda..TACK!
alltså jag fattar inte varför dom går sönder hela tiden!!! dom ska väl hålla för bebisar kan man tycka...denna sitter är mera robust så den ska nog hålla..men som sagt var tindra ligger ju på sin lekmatta en hel del oxå:)och sitter i sin gåstol....den tycker hon är kul...men lek plattan funkar inte..grrrrr.funkar inte fast man byter batterier.man kan bli galen för mindre..hahaha..
alltså jag bara ÄLSKAR denna bild på min sessa:)hon är så himla fin...

tack och hej för mej........kaffe står på listan nu och fixa tvätten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0