stackars liten

tycker så synd om oliver som aldrig blir kvitt sin jävla hosta!!!han somna 23.30 inatt,då hade han hostat i över 2 timmar:) det är så mycket slem som kommer upp och han rosslar..jag är så rädd att det blir lunginflammation av detta till slut:(
han åkte vid 12 igår med mormor då skulle dom åka till södertälje och till sydpolen:)bada hela em lång med mormor+morfar,max och moa.lena och monika:)och han kom hem vid 20.30 då hade han inte knappt sovit alls på hela dan..somna i bilen när han nästan var hemma...och sen åt vi lite frukt och spela ett spel..sen börja hostan....han fick mollipec men hjälpte inte..oliver hade inte hostat när han var borta..men fick råd av en vän att fukt gör kruppen bättre...oliver har ju krupp enligt läkaren,och i badhuset är det ju rejält fuktigt...det kan man ju inte kalla att man har inom hus,fuktigt alltså...min vän sa att jag skulle testa med att sätta oliver i badrummet och stänga dörren och sätta på varmvattnet på full sprutt...då ser man om hostan lindras...kanske ska testa detta...
sen får vi se på fredag om det visar sej vara nån allergi han har utvecklat!! hoppas inte,men man börjar bli orolig.....det gör jag faktiskt...men ALLA är sjuka och det är allt ifrån influensa,halsfluss,magsjuka,förkylning och jag vet inte allt...och en sak som man har lärt sej sen man blev mamma är att barn blir sjuka och ofta....speciellt på vintern..man ska aldrig planera in nåt i förväg för vipps så kan man ligga där febrig och jävlig...där har man varit flera gånger...man måste vara frisk för att vara sjuk!!! det är fan sant...jag som mamma MÅSTE vara frisk jämnt!!! för att orka ta hand om sjuka barn..och för att orka ta hand om mej själv om jag blir sjuk...för jag har ingen avlastning om jag blir sjuk...jag har ett hushåll att ta hand om + barnen att ta hand om,och är dom oxå sjuka när jag är sjuk då är det fan inte roligt.men man MÅSTE finnas där 24 timmar om dygnet för barnens skull..så är det...


imorse gick vi till loppis hitta ett spel till oliver fem myror är fler än fem elefanter- lär dej läsa,en lastbil och en pall till som oliver kan ha till köket ellr till badrummet,dessa ikea pallar är så himla praktiska!!! 10 kr kan man fan inte pruta!!så nu har oliver 2 st..kan Tindra få den ena när hon blir större:). ...och vi träffa mommo och ollie fick en röd fin jofa hjälm av mommo&moppa så nu kan han ha den med sej till dagis när dom ska åka pulka...jag drog vagnen plus drog pulka med oliver i morse..fy fan säger jag..skit tungt!!!!men vad ska man göra...gubben ville ju inte med ut,så då var jag tvungen att ta mina hjärtan själv och oliver ville åka pulka...så det var bara att lyda sin pojke:)
nej nu ska jag fortsätta med mitt andra här....städning!!!!!! ska kanske ta upp granen från källaren oxå och klä den så är det oxå gjort...
ha det gott....




Kommentarer
Postat av: sandra

jag har inte sparat hennes namn ngnstans. jag mins ärligt talat inte vad hon hette ens en gång. men jag fick betala för det. :/ kram.

2010-12-12 @ 22:36:41
URL: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0