ny dag igen då......

vinterlandskapet är så fint just nu...mycket snö och det är kallt...så ska vintern vara,ja det behöver ju inte vara så kallt,men annars älskar jag vintern med snö...det är jobbigt att dra vagn i snön när dom inte plogar men men inget att göra åt,det är bara att slita...
ja julen är ÄNTLIGEN över,och vi börjar återgå till det normala igen,så skönt.
ja stefan är och jobbar sin första dag idag på sin nya praktik plats förhoppningsvis...han ska testa detta sen får vi se om papper och sånt blir påskrivna...hoppas hoppas...stefan har jobbat hos honom förut och det funka kanon plus att han kan få löne praktik här....det är ju bättre...killen han ska jobba hos är en av stefans bästa vänner han driver en bondgård mot nyköpings hållet,så detta praktik jobb innebär allt ifrån ladugårds skötsel,skogs jobb,snickeri mmmm,stefan ska vara killens andra hand..så jag hoppas verkligen att detta kan ge något...och att stefan ska trivas bättre här,för där han jobbar nu är ju med missbrukare och fd missbrukare och det är inte bra och stefan trivs inte...men han måste ju gå dit...och det känns inte bra för stefan..så detta är bättre för honom...så det är bara att hålla tummarna...

måste få berätta om en UNDERBAR film jag såg på tvn igår.
BENJAMIN BUTTON!!!!
se den,den berör in djupet....
Benjamin Button föds som en svag äldre man och åldras baklänges, det vill säga att hans kropp blir yngre tills han slutar sitt liv som ett spädbarn. 
den var så underbar filmen så den berörde mej så starkt....
sen så har det ju varit många fantastiska barnfilmer under julhelgen,det har varit allt ifrån,bilar,madagaskar,happy feet,little stuart,hajar som hajar mm mm...och dom har ju varit alldeles underbara...problemet är ju att min lille oliver har myror i brallan och kan inte sitta still och se en film....han ska göra så mycket samtidigt det ska vara full rulle hela tiden ingen lugn stund...men men emmelanåt sitter han och kollar sen är det nåt han kommer på och ska göra och då är det full rulle..men så är det väl kanske med dom flesta små barn kanske????
jaja men film helg har det varit iallafall,igår var det ARN-tempelriddaren..har ju redan sett den men den är faktiskt sevärd...

inatt har Tindra fått sova rätt så bra,bulla upp hennes huvud så hon inte fick sån hosta,och då sov hon bättre och då fick ju även mamma sova:)
sen vakna vi alla hopa 8.30!!!!! skönt...sovmorgon.....jippie..detta hör till ovanligheterna kan jag lova!!!sen var det att gå upp och äta frukost sen var det pyssel tajm med ollie,fingerfärg..ojojoj så han såg ut efter det må jag säga..hahahaha....
nu så sitter han i sängen och tittar i böcker medans lilla syster sover och jag sitter här och fixar dom sista räkningarna som ska betalas!!! 
ja vad händer sen då,äta lunch,oliver ska sova middag,sen vänta på att stefan ska komma hem,ner till linda och hämta en växa säng som jag har fått som jag ska ställa i förrådet till Tindra blir större...sen blir det väl att bara "vara"

ha en bra dag på er därute:)



EFTERLYSNING!!!! är det någon därute som har en emmaljunga scooter att sälja??? helst en rosa/lila...
sitter och letar på blocket just nu,ska köpa en sån i slutet på februari till min sessa:)



Kommentarer
Postat av: Nina

Jag har en ljusrosa/svart scooter som jag tänkte sälja till våren. Tillan är lite stor för att åka vagn egentligen, men vi har haft den när vi gått långpromenader för att komma ut lite för hon orkar inte gå så långt.

Funktionellt är det inget fel på den, men det finns en röd fläck på suffletten som jag inte vet om den går bort......

2010-12-27 @ 20:04:39
URL: http://tjejmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0