längtan efter 3e......

"Gick förbi en spegel och jag såg något. 

Jag såg en känsla i min ögon och ett uttryck runt 
min mun. Jag tror det var en strimma av hopp och 
ett litet leende. Det glittrade och pirrande. Eller var 
det undangömd längtan? 

En strimma av framtiden var det helt klart.

Jag känner en värme i mitt inre. Den borrar och yr i 
min mellersta kropp. Lever och far. Men jag vet inte 
om det är ett pyrande fyverkeri av brinnande lycka. 
Eller en illa varslande eld? 

En känsla av framtiden är det helt klart.

Jag tänker tankar det var länge sedan jag hade. 
Jag tror de varslar mig om framtiden. De berättar 
en saga för mig, för god för att vara sann. 
Bilder och längtan. Eller är det påhittad fantasi? 

En sanning om hopp är det helt klart.

Men vad skall jag göra och vad skall jag tro? 
Skall alla sinnen varligt i silke packas ner? 
Eller skall jag dem alla ta till mig och njuta av 
var sekund? Blir de sanning eller endast sinnen 
av framtid och dåtid?

Det jag såg var ett löfte att våga tro."
trodde inte att min längtan skulle komma,trodde inte att jag VILLE detta..
jag har 2 underbara,mina så fina hjärtan.trodde att jag inte skulle få en längtan efter ett till..ALDRIG...trodde inte längtan skulle komma pga min rädsla....trodde det var bra för mej...
trodde fel,min längtan är stor,större än jag någonsin kunde ana...men denna dröm och längtan får vara...iallafall nåt år...jag har planer för mitt liv..har planer med studier osv..
men längtan efter min 3e finns och kommer att finnas..vem vet var morgondagen för med sej?vem vet,idag,imorgon eller i framtiden?
idag är just idag......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0