funderingar??

jag är så lessen hela tiden,idag har jag bara gråtit hela morgonen,varför?? ja egentligen för INGENTING!!!! jag hatar dessa hormoner som spökar efter att man har fött barn,men så här kände jag mej inte efter olivers födelse:( så jag kan nästan garantera att jag lider av förlossnings depprison:(
stefan drog iväg med markus och mattias imorse för att fiska,då börja jag stor grina för jag tyckte han var en skit som bara tänkte på sina andra barn och att det är så viktigt att dom aktiveras när dom är här....men med oliver så kan stefan skita i ALLT!!!! och han menar på att det är jag som kan gå ut med oliver och leka!!! vad är skillnaden??? det frågar jag mej just nu...jag vet att oliver inte kunde följa med nu pga att vi saknar sykel sits åt oliver och dom skulle cykla,så stefan skulle ta  med sej oliver ut och fiska imorgon eller redan ikväll,påstår han iallafall....men det skulle vara skönt för mej att få VILA!!!!!!!!!!!!!!!! jag har haft ständig huvudvärk sedan 2,5 vecka tillbaxs,blör näsblod minst 1/dag,yr i huvet och känner mej totalt SLUT i kroppen,och då menar jag SLUT!!!
har ingen ork,men som sagt var ett hushåll sköter sej inte självt!!!!
bad stefan igår på morgonen att det skulle dammsugas,och han sa att han skulle fixa det..jaha ja klockan ticka iväg och kvällen kom,hade han dammsugit???? NOP!!!!!!!!!! så det ska jag göra idag nu när dom är borta plus skura golven och ta hand om tvätten....
sen är jag så jävla trött på detta med tv spelandet!!!!! min bonusson kan sitta i timtal och spela trots att jag sätter tider och regler ang detta,men som stefan nu tycker att jag överdriver med tanke på att det är sommarlov!!! visst bonus sonen fick ett xbox360 av oss,vi fick köpa det grymt billigt av en kompis,men för det inne bär inte det att man kan sitta och spela i 7-8 timmar i sträck! stefan menar på att det är tråkigt när barnens kompisar och det kanske inte är hemma och dom är på semester eller att kompisarna leker med nån annan.....men va fan man måste väl ringa och kolla läget om nån kan vara med en först innan man bara säger att ingen kan??? jag brukar säga att man kan spela sina spel och sen ta paus och leka med oliver eller städa sitt rum eller bara leka med annat,gå ut,cykla,gå och bada elr nåt,men nej,det är bara tv spel hela tiden,och jag blir GALEN!!!!! idag sa jag till stefan att det var tv spels förbud! och vad händer det första dom gör efter frukost,jo sätter sej vid tv spelet och jag blir så lessen och arg och börjar gråta IGEN:( och säger till stefan VARFÖR lyssnar ingen på mej??? jag tycker faktiskt att man kan lyssna lite på mej jag är faktiskt styvmamma,och jag vill ha regleroch struktur även på mina bonus barn....men tydligen så funkar inte detta och det är tydligen fortfarande bara pappas regelr som följs,dvs INGA!!
markus fyllde 12 år igår,pga ekonomiska bekymmer dvs penga brist så fick inte markus nåt kalas här,utan det blir nästa fredag istället med kusiner+kompisar....så markus blev bjuden till en kompis på kräftskiva på kvällen det tyckte han var kul och även vi tyckte det var bra för han pga tat vi ej kunde ge honom nåt kalas:(visst är det tråkigt men som sagt var pengarna fattas,vi är panka just nu och jag vet ej hur denna vecka kommer att gå.....vi har väl mat så det räcker tills barnbidraget kommer det är ju inte det,men vi kunde inte ens storhandla lika mycket som vi brukar göra förra månaden....och det syns nu i frysen....bara blöjer,välling,ersättning,och allt sånt till barnen går på mellan 700-1000 kr i månaden,ÖB kostnader med schampoo och sånt ligger på ca 800-1000 kr,sen har vi då willys kostnaden som borde ligga på närmare 3500-4000 kr,och då är det bara mat för 1 månads tid.....och då har vi ena bonus sonen boendes hos oss heltid förutom 2 helger i månaden då han är hemma hos mamma..och vi får inga pengar för honom...och det känns verkligen i plånboken..plus att det är bara jag som har inkomst för tillfället och man har ju lixom räkningar att betla oxå,plus allt annat som man måste ha pengar till,busspengar tex....ja det är fan inte lätt detta med ekonomin....men denna månad får vi ju soc hjälp men ändå hur kul är det????
ibland längtar jag tillbaxs till mitt jobb,jag käna grymt bra att jobba på timmar pga att det var både dag/kvällar och helger jag jobba...egentligen skulle jag i praktiken kunna börja jobba pga att stefan går hemma och tindra tar flaskan så egentligen skulle jag kunna spara mamma dagarna och stefan vara pappa ledig istället,men jag vill INTE förlora Tindras första år!!!! jag vill vara hemma med henne.....sen börja jobba....men med tanke på vår ekonomi just nu så känns det skit tråkigt att behöva vrida och vända på varenda jävla krona...plus att ha en man som inte förstår ekonomin ett dugg,som tror att det är bara att KÖPA!! men så är det verkligen inte.....räkningar och mat är det viktigaste..plus att barnen har det viktigaste...denna månad har jag faktiskt köpt lite kläder på REA på hm online shop,och det var jag tvungen till pga att jag har 2 bröllop jag ska på sista helgen i augusti..varav den ena ska jag vara brudtärna på,min bästis ska gifta sej:)så jag var helt enkelt tvungen till att köpa lite nya tunikor+skor....
jaha ja nu ser jag min lilla son här som har klätt ut sej till tjej,hahaha han går omkring med kjol+handväska......fy sjutton vad söt han är:)hårspänne har han fått på sej oxå....hahah min lille prins...nej nu ska han få hjälpa mamma städa,för han HJÄLPER ialla fall sin mamma......han är inte lat som alla andra är i detta hem:(:(

puss på er och ta hand om varandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0